Archive

Archive for June 27, 2010

Teoria dualismului – Partea a doua

June 27, 2010 Leave a comment

Am explicat aici mai multe teorii ale dualismului. In acest post voi incerca sa scriu argumente pro si contra, de altfel voi spune si parerea mea despre dualism, daca este posibil sa existe. Eu credeam in existenta lui acum un an.
Deci, sa trecem la articol.

Argumente pentru dualism
Voi prezenta un argument impotriva materialismului (prin urmare, in favoarea dualismului) consta in ideea ca mintea este.. gandita (nu stiu ce altceva sa spun) si e greu de crezut ca este integrata in creier sau in alt organism.
Un alt argument este ca daca noi auzim cu urechila, vedem cu ochii si putem pipai cu pielea, toate informatiile trebuie sa fie transmise undeva, acel undeva neputand fi material.

Cateva argumente in favoarea materialismului:
Relatia dintre minte si corp este greu de crezut poate fi facuta doar spiritual, fara o baza materiala.
Daca mintea noastra este imateriala de ce nu ne putem desprinde de corp oricand?

Parerea mea despre dualism (daca exista).
Eu cred ca am putea fi de exemplu un vis si ca lucrurile marunte care se intampla si pe care nu prea le observam ne va schimba viitorul. Nu pot gasi nici un raspuns in care sa cred ca e adevarat cu privire la crearea relatiai dintre minte si corp, dar cred ca in functia de cum gandim viitorul nostru se va forma.

Postul acesta l-am facut scurt si la obiect. Insa daca doriti sa largesc discutia , sa aduc mai multe argumente si sa le explic mai bine faceti o cerere. Daca sunt minim 5 cereri voi face acest lucru.